Rss

Sunday 30 June 2013

Tiszta viz a poharba

Oszinte leszek: hazudtam. Hogy miert? Mert cikinek ereztem a dolgot es mert nem akartam senkit megijeszteni. Aztan kozben tortent egysmas, szoval ugy dontottem, inkabb leirom az igazat. Azert is, mert ha mar valaki veszi a faradsagot, hogy elolvasson, akkor ne fullentessel szurjam mar ki a szemet. Legkozelebb, ha valamit nem akarok elmondani, majd szepen odairom, hogy errol nem vagyok hajlando beszelni, es ez van.

Na szoval aprilisban osszesen 4 napot toltottem el az acute care unit-en, utana egy hetet a pszichiatrian. Megpedig azert, mert alvajaras kozben mindenfele onpusztito dolgokat csinaltam, tobbek kozott majdnem megoltem magam. Az alvajaras meg a mostanaban felgyulemlett stressz hozadeka. (Elore szolok: hosszu lesz!)

Az acute care unit-rol irtak mind igazak, tenyleg "szuper" volt ott lenni, bar az egyik ekg tappancsnak a helye mar nem fog eltunni soha, de ez nem az o hibajuk, az en borom tul erzekeny. A negy nap alatt vegig velem volt egy nover, aki figyelte minden lepesem, szoval nem lehetett ellogni, de nem is akartam.

Viszont a pszichiatria, na az olyan volt, ahogy elkepzeljuk, meg ahogy nemely filmekben bemutatjak, szo szerint dilihaz volt. Uvoltozo emberekkel, meg mindennel, amit el tudtok kepzelni.

Most varok arra a cimre, ahol hivatalosan panaszt lehet tenni ellenuk, mert ami ott folyik, az minden, csak nem professzionalis. 

Este 10-kor lettem atszallitva a pszichiatriara. Az egyetlen jo pont, hogy mindenkinek sajat szobaja van, furdoszobaval es wc-vel. A cuccokat atneztek, elmeletben semmi veszelyest nem tarthat magaval az ember, megis a telefontolteshez hasznalt laptoptoltomet (nem tudom hol van a telotoltom, Simon meg addigra vegre elhozta ezt), ami ugy 2x1 meteres drot siman magamnal tarthattam, es bar a nejlonzacsko sem megengedett, azt is elfelejtettek elvenni, kesobbiek folyaman az egyik beteg meg folyton egy hatalmas nejlonszatyorral maszkalt, vitte magaval mindenhova. Szoval lazasag van. Es ez nem jo.

En persze orultem neki, mert igy folyton tolthettem a telefont, es tv-t is nezhettem vele, ha nagyon nem birtam aludni. Es itt nem sokat aludtam, mert sokszor ejjel 1-2-ig ment az ordibalas, vagy ajtocsapkodas, esetleg a hangos tv-nezes a kozos tv-szobaban, vagy epp valaki bomboltette a zenet. Es senki nem szolt semmit. Atlagban ha ket orakat sikerult aludnom ejszaka, akkor sokat mondok. Az alvast igy napkozben probaltam behozni.

Semmilyen gyogyszert nem kaptam, nem csak a dilibogyoimat nem, de a gyomromra valot sem, igy az megint elkezdett fajni. 

Reggel mar 6 kornyeken elindul a mozgolodas, vagy meg hamarabb, es persze olyan echos a folyoso, hogy minden olyan hangos, mintha a szobaban tortenne. Hihetetlen idegesito, bar ez epp nem az o hibajuk.

Mivel baxtak korbemutatni mindent, azt se tudtam hol zajlik az ebed, vagy reggeli, vagy egyaltalan mikor, meg milyen lehetosegek vannak, igy megkertem valakit, hogy ugyan segitsen mar eligazodni, mert nem tudok semmit. 
Rogton masnap, mikor volt az altalanos vizit (suly, vernyomas, homerseklet), lazas voltam, erre oda kellett volna figyelniuk. De kesobb se nem mertek a homet, se gyogyszert nem kaptam ra. Errol ennyit.

Volt egy sablon iv, amit ki kellett tolteni, olyan kerdesekkel, hogy irj magadrol, es hol latod magad egy ev mulva, meg miben tudnanak itt a legjobban segiteni neked. Hat irtam nekik eleget. Ennek kesobb jelentosege lesz.

A szomszed szobaban egy olyan lany lakott, aki idonkent kifekudt a folyoso/ebedlo/barmi kozepere, vagy epp hiszteriazott, de kegyetlenul, naponta tobbszor hallottam, ahogy tobben fogjak es viszik be a szobaba, o meg uvoltozik, es ugyanazt kantalja ugy ket oran at. O Juliana. Steve egy nagyon koszos, budos, magas pasi, folyton bamul es kovet. Mindig ugyanoda ul le, ahol en is ulok, es mindig ugyanazt ismetli, mintha nem mondta volna el mar otvenszer. Ryan ugy nez ki, mint aki tuladagolta magat, szo szerint verejtekben uszik az egesz arca, vorosek a szemei, es ugy nez, mint aki az sem tudja hol van. O szeret fogdosni, meg allandoan bemutatkozik, es olyan erthetetlenul beszel, mint aki bevette az altatojat, es mindjart elvagodik tole.  Egy masik no, aki a szatyraval maszkal, folyamatosan, mindenkibe belekot. Egyszer reggel epp a kavemat csinaltam, o hozta vissza a tejet a kisasztalra, en meg nyujtottam erte a kezem, erre elkezdett velem orditozni, hogy miert nem varom meg, amig leteszi, meg basszam meg. Ot szoktam meg hallani a noverekkel, ahogy orditoznak, mindketten, azt mar nem tudom ki picsazta le a masikat, de valszeg o mondta, hogy megoli a vitapartneret. 

Egyszoval, remiszto. Ha lehetett, nem is hagytam el a szobamat, en ezekkel nem keveredem, van eleg bajom. Ugy ereztem magam, mint a bortonben, ahova artatlanul kerul az elitelt, de jol megtanul mindenfele "okossagot" ott. Ha eddig ep is volt az elmem, hat ott kezdett megbomlani, az fix. Ugy be voltam szarva, hogy tenyleg nem mertem kilepni az ajtomon. Volt, hogy a sok ordibalastol a szekrenybe bujtam, hogy minel kevesbe halljam, az agressziot mindig is rosszul turtem. 

Amikor vizsgalatokra kellett mennem, mert mar elore megvolt az idopontom, akkor volt, hogy az idopont utan indultunk el, es majdnem lemaradtunk rola. Ez nem segitett kicsit sem. Allandoan azt mondtak raadasul, hogy na ma mar latom a dokimat, de aztan sose lattam.

Azt is mondtak, hogy barmikor barkivel beszelhetek, ha olyanom van. Egyik este nagyon vacakul ereztem magam, gondolom a stressz, kialvatlansag, a kornyezet miatt, es szoltam az egyik novernek, hogy magam alatt vagyok, vegre ravettem magam, erre elkuldott a sohivatalba, hogy a noverekkel 1:1 beszelgetes ketszer van egy heten, es nem most. DE ha nagyon akarok beszelni..... hat kozoltem erre, hogy kosz nem, es szinte rohantam vissza a szobamba sirni. Hihetetlen modon becsapva ereztem magam.

Amugy vegig nem ertettem, mit is keresek itt. Mert nincs terapia, gyogyszert nem kapok, az epsegemre senki nem ugyel, viszont legalabb visszautasitanak, es remes a tobbi beteg.

Es hogy a noverek mennyire leszartak mindent? Ferfi nem johet a noi reszlegre. Ennek ellenere nem egyszer volt, hogy Robert (aki eleg "normalisnak" tunt a tobbihez kepest) allandoan bekopogott az ajtomon,  hogy menjek mar beszelgetni vele, vagy tv-t nezni. Es ezt lattak, mert ha en latom a novert, akkor o is lat minket. Egyszer Ryan kovetett a szobamig, miutan jol osszeolelgetett, meg fogdosta a karomat, en meg elmenekultem, es ugy kellett kituszkolnom a szobambol, es szo szerint az orrara csapnom az ajtot!
O amugy egyszer vacsiosztaskor, pont miutan tusoltam-hajatmostam (mindkettot a malnaillatu tusolo gellel, mert samponom az nem volt), megmarkolta a hajam szepen, es belefurta a fejet, ugy szimatolt percekig, es kozolte, hogy milyen jo illatu vagyok. Na ott ment el az etvagyam. Es sehol senki, barki barmit siman csinalhat!!!!

Ja, az egyetlen dolog amit kaptam, az a fajdalomcsillapito volt, mert a biopsziat elbacarintottak, es 2 napig kegyetlenul fajt. Utana viszont hiaba mondtam a novernek, hogy nem kell tobb fajdalomcsillapito, irja fel az aktamba, nem tettek, es meg 4x hivtak (2 reggel es ket este) feleslegesen, almombol felzavarva,  hogy gyogyszerosztas. Hihetetlen.

Kesobb annyira ramjott a rossz hangulat, hogy mar kajalasra se jartam ki. Es senki eszre sem vette, hogy 3 napig egyaltalan SEMMIT nem ettem! Pedig ott van naluk a kis fuzetke, orankent kell csekkolni ki hol van, es  hogy az etkezeseken jelen van-e. De le se szartak. Ennek folyomanyakent aztan kozel 3 hetig nem ettem meg semmit, itthon sem, mert az etel fogalma osszekapcsolodott a "kimenni az orultek koze" fogalmaval, es az agyam kemenyen tiltakozott.
Az orankenti csekkolas sincs meg, volt olyan ejjel, hogy csak ketszer neztek be (elemlampaval) az ajton, mivel ebren voltam vegig, igy siman feltunt. De nem csak ejjel. Ez altalanos. Szoval egyreszt magadnal hagyhatsz egy ket meteres zsinort, meg egy bazi nagy nejlonzacskot, masreszt meg a kutya se xarja le, hogy merre vagy. Jo parositas egy pszichiatrian.

Egyik este ugy 10 ora magassagaban valahonnan elokerult egy gitar. Az egyik nover kezeben volt, persze a hulye folyoso mindent felhangosit, en mar orjongtem a kialvatlansagtol, raadasul a gitar melle bealltak harman is hamisan enekelni, ugyanazt a strofat, hosszu hoszzu percekig. En amugy is erzekenyebb vagyon az atlagembernel a hangokra, es aludni akartam, meg este tiz volt baxxameg, hat miert kell hangoskodni? Szoval az ugy vege az lett, hogy a szekrenyben ulve bombolve teptem a hajam, mikozben probaltam a fulem is befogni, es elore-hatra dulongeltem, mert az valahogy megnyugtato. Akkor ejjel kemeny 1 orat aludtam az idegtol.

Hetfo ejjel vittek at, es vasarnap delutan jott be egy nover dumalni, mert eszrevette, hogy en nem mozdulok ki. Eloszor halas voltam. Aztan ugyanazokat kerdezte, amit mar leirtam. Na ekkor duhos lettem. Mi a bubanatos faxert irattak tele velem 4 oldalt, ha aztan nem olvassak el????

Vegul a kovetkezo hetfon lattam vegre a dokimat, annak ellenere, hogy szinte minden napra azt mondtak, hogy majd ma. Ennyire nem tudja senki, mikor jar ott a doki? Hihetetlen. Aznap haza is mehettem, masnapra meg mar volt idopontom.

Aztan jott a kulcsos sztori. Hozza tennek par dolgot. Eloszor is, az egy het alatt a matracot letettem az agy melle a foldre, mert ahogy megmozdultam, rogton ficankolni kezdett, azt az erzest keltve bennem, hogy foldrenges van es mindjart leesek. Senki nem szolt egy arva szot sem erte.
Szoval idegrohamot kaptam attol, hogy ezen a remiszto helyen meg egy ejszakat el kell toltenem, szoval bevagtam az ajtomat, csak ugy zengett, lerangattam a matracot a foldre, mert ott biztonsagos, es ott bogtem ugy ket oran at. Mikor vegre valaki ramnezett. De nem volt neki vilagos, hogy jol vagyok-e, igy megkerdezte, en meg leuvoltottem a fejet, hogy krvara nem vagyok jol! Na erre hivott vmi benga neger allat apolonot, aki elkezdett kiabalni velem, hogy ne sirjak mar, ne tegyem magam mar meg szerencsetlenebbe!!!! Igy beszel egy apolono a pszichiatrian a beteggel, aki egyertelmuen kiszolgatott helyzetben van, es valoszinuleg serulekenyebb az atlag embernel. Igy kell ezt bazmeg, ha mas idoket elnenk, biztos vmi nacitaborban dolgozna. Felhuztuk az agyat, de egyetlen vigasztalo szo nem hagyta el a szajat. Ja, elotte visszatetette velem a matracot az agyra.
Na ugy gondoltam, ha a matrac nem lehet a foldon, en attol meg igen. Ott valahogy megnyugtato volt mindig is (ovodaban menetrendszerint a wc mogott aludtam el a kovon, talan emiatt). Parszor bevilagitottak, nem volt gond. Aztan elaludtam nagy nehezen. Kesobb uvoltozesre ebredek, hogy mit kepzelek, huzzak az agyra. Azt se tudtam, mi merre hany ora, mert sikerult elszunditanom vegre, erre itt orditoznak velem. Ez persze betett a maradek alvasomnak is.

Nezzuk csak, 3 jo dolog volt osszesen itt, egyik sem a novereknek koszonheto: 1.) volt kulon szobam 2.) kiolvastam egy bazinagy Rejto Jeno osszest (azt hiszem a vadnyugati torteneteket)  es 3.) rajottem hogy tudok mobilon tv-t nezni, igy lattam par uj filmet..

Masnap dokimnak elmondtam a kulcsos mizeriat, mert meg mindig teljesen ki voltam akadva, hiszen aznap johettem csak el. Azt mondta erthetoen vagyok duhos, kesobb megkaptam a jelenteset a talalkozasunkrol, meg is emliti benne a kulcsot.

Egy ideig panaszt akartam tenni, de aztan ugy dontottem leszarom, biztos ez a "normalis" itt, es tuti van rosszabb hely is az Opal-nal. 

P.S.: nover/apolo alatt a ferfi/noi szakembereket ertem, akikre nincs jobb szavam..

0 comments:

Post a Comment