Rss

Wednesday 16 January 2013

Cukornaplo


Masik nagy egeszseges eletmodim, hogy ra kellett jonnom, cukorfuggo vagyok. Sziasztok, Ypszi vagyok, cukorfuggo. Nem igazan tudom, hogy ez igy letezik-e, de amit en a cukorral muvelek, az mar koztorvenyes. Ugye regebben csak a kavemban elittam 1 kg cukrot egy HETEN. Csak a kaveval. Volt hogy szo szerint remegtem a csokiert, es mikor nem nagyon volt penz, akkor is KELLETT vennem valami edesseget vagy en BELEHALOK. Egyreszt ez a sok cukor ugye nem igazan segit a felszedett kilok legyureseben, masreszt a fogaim allapotaban sem, amire ott van meg a reflux is. Tehat ugy dontottem, hogy leteszem a cukrot, lehetoleg egyik naprol a masikra. A kaveval mart voltak kiserleteim, benn a kezdeti tiz cukor helyett mar csak 3-4-et pakoltam bele, de itthon ugyanugy ment a ket EVOkanal. 

Szoval ma reggel nem ittam kavet, mert azt cukor nelkul keptelen vagyok bevagni. Helyette teaztam, uresen. 3 teat is beficcentettem az arcomba ma, de hogy milyen hatassal volt ram a hirtelen cukormegvonas. Juj. Eloszor is, kiasitottam a fejembol az arcom. De kb husz masodpercenkent kellett megmozgatnom a vakuumot, nagyon, nagyon idegesito, es nem sima asitas, hanem ami ilyen 2-3 mp-ig is eltart, es kozben uvoltesz mint az esot erzo szamar. Ez nem kicsit lassitott le, ami mondjuk annyira nem volt gond, legalabb nem vegeztem 1 elott. Aztan kezdodott a kezremeges. Halal komoly. Es tuti hogy attol volt (vagy nagyon ugyesen bebeszeltem magamnak), mert ahogy ettem egy csokis valamit, fel orara semmi bajom nem volt. Ennem mindenkepp kellett, mert kiesett a gyomrom mar, abban azert lenyegesen kevesebb a cukor, mint amit en megiszom nap mint nap. 

Kezremeges utan mar volt egy enyhe belso remegesem is. Ezt nem tudom elmagyarazni milyen, mintha a gyomrodban remegnel. Kb amit a hideg okoz. Csak ez nem lathato, de te erzed belul, hogy riszalnak a szerveid. 

Aztan jott a fejfajas! Ez nem a szokasos migren volt, mert az jobboldani, ez ilyen alattomosan elokuszo hetyke kis fajdalom volt, a vegen mar olyan erosen fajt, hogy emiatt dontottem ugy, hogy nem megyek edzoterembe. Vicces lenne futogepen, ahogy jajongok minden egyes labletetelnel, mert megraztam a fajo agyamat, es kozben felpercenkent minden izmomat felhasznalva asitozom. 

Itthon ettem, tojast, meg narancsot. Es egy nagyon nagyon nagyon lightos tejeskavet. Haromszor annyi "tejjel" (=szojaital), mint szoktam, harmadannyi kaveval. Es osszesen ket teaskanal cukorral! Ez azert kellett, mert szomjas voltam, de semmi innivalo nincs itthon. Nem, a viz nem innivalo!

Kesobb el kellett dolnom, mert mar ugy remegtem, faztam is, fajt a fejem, szenne asitottam magam, szoval aludtam egy oracskat. Aha. Marmint 5-kor beallitottam az orat, hogy majd 6-kor felkelek. Koki persze fel6-ig nem hagyott aludni. Koncertezni kezdett, mintha fizettek volna erte. De nagy nehezen ruhastul befeszkeltem magam a takaro ala, es huztam a lobort 9-ig. Pedig elozo este is 9-kor mar agyban voltam, vegialudtam raadasul az ejszakat, szoval emiatt nem lehettem faradt. 

Szoval remesen telt ez a nap. Az elso napom cukor "nelkul" (=drasztikusan kevesebb mennyiseggel, mint az utobbi evek mindennapjaiban). Azert buszke vagyok magamra. Azt almodtam hogy Si hozott temerdek csokis dolgot, es en nemet mondtam. 

2 comments:

Unknown said...

Na, téged össze lehetne kötni Katinkámmal! Különben neki ajálotta a doki a gyümülcscukrot, mert a betegsége miatt neki is pont olyan tünetei vannak, amiket te is leirtál. Igaz ez drágább, de csak ő eszi a családban és ebből is megpróbál kevesebbet fogyasztani és sokkal egészségesebb. Esetleg próbáld ki, hátha neked is beválik! :)

Ypszi said...

Azt tudom hogy egeszsegesebb, de nemreg olvastam, hogy a fruktoztol viszont nincs telitettsegerzete az embernek, ergo ugyanolyan ehesnek erzi magat, mint elotte, ez tuleveshez es elhizashoz vezethet.

Ugyhogy inkabb mindenfele cukrot szamuzok egy idore, csak legyen erom vegigcsinalni :)

Post a Comment