Rss

Tuesday 19 April 2011

Bénázások Világnapja és önkénteskedés

Ha lenne ilyen, április 17 nálam az lenne. Legalábbis eddig, idén. Ma minden esett ki a kezemből, komolyan mondom, ha fiú lennék, nem mernék elmenni pisilni! A toaster az itt inkább egy sütő, lenyíló ajtóval, na a betoló lapáttal együtt a földön landolt a készülő kaja, lehetett mindent elölről csinálni, egyszerre 3 fázist feltartva, a leghúzósabb időszakban. Aki tud, az tud. Az volt a szerencsém, hogy eltérően a szokásostól, most nem voltak olyan sokan, ketten is hamarabb mehettek el a műszakból, ami azért jó, mert így nekem lett fél óra túlórám.

Na, a túlórámat el is fagyiztam. A fagyis amúgy jófej, már látott kétszer, szóval már kapok ingyenkóstolót egy liliputi kanálkával, így el tudom dönteni, hogy mit is kérek, és simán szóba elegyedtünk. Ami ugye rám nem jellemző, legalábbi Magyarországon nem volt, de itt igen. Mondjuk máshogy is szólnak az emberhez. Valahogy itt az egész légkör más. 

Közben persze túlbuzgok. Zavar hogy nem tudom az árakat, ezért a poszterekről leírtam, és itthon tanulgatom őket. Nem mondhatja senki, hogy utálom a munkám. 

És ha már említettem vala, hogy szociálisabb vagyok, még egy példa. Mivel Londonban a newhami városrészen lakom, így elmentem az önkormányzathoz, hogy önkéntes lehessek. Ehhez végig kell ülni egy kétórás gyűlést, ahol mesélnek mindenfélét, és kész, már önkéntes is vagy, aztán mehetsz mindenféle faültető programokra. Voltunk max tízen az előadókkal együtt, de jó hangulatban telt. Végén még szívószálból csapatmunkával tornyot kellett építeni, és hát természetesen a miénk nyert, ki másé:) valamint megbeszéltük, hogy milyen viselkedés fogadható el egy önkéntestől. Sokkal jobban telt az idő, mint hittem, jó volt, na. Ismételten rájöttem, hogy mégsem olyan szar az angolom, rengeteg mindent megértek.

Az önkénteskedés amúgy több szempontból jó. Először is, itt szeretik az ilyet. Aztán bizonyos területeken tapasztalatot ad. Meg referenciát. Valamint kapcsolati tőkét teremthetek vele. Na és a nyelvet is gyakorolhatom, és akár barátokat is gyűjthetek. Mindenképpen hasznos, hogy belevágtam ebbe. És hogy milyen programok vannak? Felszolgálástól kezdve a tótisztításon át a rendezvényszervezésig minden. Csak győzzön az ember jelentkezni. 

Jött egy új lakónk, megint teljes a létszám, eddig nem sokat láttam belőle, ami azért jó, mert akkor nem egy hangos teremtést kaptunk :)

0 comments:

Post a Comment