Rss

Monday 1 July 2013

Ket korhaz kozott

Kedd reggel hagytam el vegul a pszichiatriat, szinte futva menekultem onnan es megfogadtam, hogy a budos eletben en soha soha tobbet ide vissza nem jovok, nem erdekel mi tortenik, egyszeruen nem. Ezt el is regeltem a dilidokimnak, akivel meg aznap volt egy elore lefixalt idopontunk. Megertette a felhaborodasom. Majd elmagyarazta, miert irtak borderline-t a papiromra, holott en ugy tudtam, hogy bipolaris vagyok. Mindketto eleg hasonlo, de szerinte en kozelebb allok a borderlinehoz (ami erzelmileg instabil allapot), de az is lehet, hogy mindkettom van. Most egyelore antidepresszanst kapok a rossz passz miatt, aztan meglatjuk. 



Szerdan meg mar dolgoztam. Ugy ereztem, ez csak jot tesz, meg nem akartam a ceget cserben hagyni. Simon amugy erdekes. Mindenre kepes megsertodni. Legutobb Koki miatt. A cila befekudt kettonk koze az agyba (jojo, nem erdekelnek a negativ megjegyzesek erre), aztan ugy dontott, hogy bemaszik az EN takarom ala. Erre Simon dohogva elfordult es meg percekig motyogott magaban sertodott hangsullyal, de hogy mit, azt nem tudtam kivenni. De azert eleg hihetetlen, hogy RAM (vagy akar Kokira) haragszik meg, mert az EN macskam engem valasztott EGYSZER, miutan 1.5 hetig nem voltam itthon. Komolyan felfoghatatlan. De sokat elarul rola. (Megint hosszu.)

Kozben, mivel mar £7.85 a receptdij (nem, nem receptenkent, gyogyszerenkent), nekem meg havonta most minimum ketto kell (antidepi meg a gyomrom), ami meguti a min £15 fontot, olcsobb, ha egy evre elofizetek, ami "csak" £104, de tiz honapos reszletben. Akkor meg nem tudtam, ez mennyire meg fogja erni nekem. 


A Tax Creditre is beadtam a papiromat mar egy ideje, es a Disability Living Allowance-szal is megprobalkozom, hatha. Elmeletben bipolaris zavarra jar, de hat ez egyentol fugg, de a lenyeg, hogy lehetosegem az van. Ha meg ezt megkapnam, akkor a Tax Creditre magasabb osszeg jarna, szoval kihuzna az anyagilag a csavabol, es akkor vegre el tudnek koltozni, mert ez nem allapot Simonnal. 

Szeretek itt lakni, mert jo, hogy nem kell megosztanom a kecot 8-10 masikkal, szeretem, hogy a cicak nyugodtan rohangalhatnak osszevissza es nincsenek egy picike szobara korlatozva. De ettol az "embertol" idegrohamot kapok, mar attol kikeszulok, mikor ejszaka hallom szuszogni. Elmondani nem tudom, mennyire idegesit a jelenlete. Eddig egy ember volt kepes ennyire nagyon felhuzni, az meg anyam volt. Eleg volt csak meglatnom, a gyomram mar kicsibe randult, a kezem meg okolbe.

Kozben a varva vart gyomorba kukucskalas is megtortent. A gyomrom rendben van, nincs semmi kulonos, de azert majd idonkent beleneznek mostantol, kontroll cimszo alatt. Am legyen, bar a vizsgalat nem kellemes, de itt kb 5 perc alatt vegeztek, nem ugy mint legutobb Magyarorszagon, amikor fel oran keresztul szenvedtettek. 

Jah. Simon. Miutan a korhazban ugy viselkedett velem, mintha semmi nem tortent volna, egyik nap a gyurumet a naplomra tette. En meg visszatettem a polcara, amit csak o szokott hasznalni. Mert hogy oda tettem korhaz utan rogton, jelezve, hogy nem kell a taskamba becsempeszett gyuru.  Aztan irt sok sms-t, mert felfogta a burkolt celzast, es megint (most mar kb otodszorre a szakitas ota) azzal jott, hogy akkor mindennek az 50%-at fizessem ki, pedig jol tudja, hogy azt nem tudom, mert az o fizuja nagyjabol ketszer annyi, mint az enyem, na es mert mar legalabb negyszer elregeltem neki. Attol, hogy mar nem vagyunk egyutt, az en anyagi helyzetem meg valtozatlan maradt, de nem fogja fel az idiotaja!

Az kulon vicces, hogy megkert (parancsolt), hogy adjam meg a haziorvosom, meg a pszichiaterem nevet. 1.) nem tudom, hogy a nevvel mit kezd 2.) ha az eleresuk is meglenne is mindegy lenne, mert semmilyen informaciot nem adhatnak ki az engedelyem nelkul 3.) WTF???

Mivel az alvajarasom folytatodott es egyszer a lepcsohazban ebredtem fel, veszhelyzet miatt egyik nap melo utan bementem a dilidokimhoz. O epp szabin volt, de a masik csoka fogadott, es adott altatot, ami kiut annyira, hogy ne jarkaljak. 

Ket nappal az elozo gyurus eset utan, a szoban forgo femtargy egy cetlivel fogadott, miszerint hordjam, vagy tenyleg vege, es akkor fizessem mindennek az 50%-at. Mi van??? Mar marciusban szakitottunk, ez meg meg mindig nem fogja fel!!! Nem voltam ideges. Kicsit sem.

Amugy egyertelmuen turkal a dolgaim kozott. Mivel az OCD-m egyre erosebb, hogy kompenzalja a stresszt, igy siman eszreveszem, ha valamit akar fel centivel arrebb tolt. De egyszer el is szolta magat, mikor szo volt papirokrol, hogy "ott" csak a tax credites dolgaim vannak. Ezt meg csak akkor tudhatta, ha szaglaszott, mert nem a papirhalom tetejen voltak a szoban forgo iratok. Persze gondolom idegesiti, hogy a naplomat nem erti, mert azt ugye magyarul irom. Lehet ezert akart minden aron magyarul megtanulni. Na persze. Pont o.

Masnap hagyott egy cetlit nekem, hogy szeret es nem adja fel. Nos, ennek erdekeben csinalni is kene valamit (nem mintha szamitana), mert az, hogy ignoral mikor itthon vagyok, hozzam se szol, sot, nem is koszon ha hazajon, mikor megszolal, akkor is csak dohog valamiert (pl. mert szova tettem hogy felebresztett, es en voltam a hibas, hogy o a hibas!). Hat nem igazan ertem, hogy is akarja ezt veghezvinni.

Kozben a DLA-tol jott papir, hogy felveszik kapcsolatot a dilidokimmal, a Tax Creditnek meg el kellett kuldenem meg egyszer a banki adataimat. Pedig szepen irok, nem ertem miert kellett megint. Az is lehet, hogy csak az idot huzzak, nem lepodnek meg.

Egyik nap kaptam sms-t Simontol, mert bugyiban aludtam es nem tudtam eleg gyorsan magamra kapni a nadragot, szoval megirta, milyen szep volt a fenekem, meg hogy mennyire megizelne, nem irom le, lenyeg hogy eredetiben a szo kisertetiesen hasonlit a duck-ra. Eszem megall! Azt hiszi, hogy ez bejon nekem?? Miutan mar ket honapja szakitottunk, en folyamatosan visszaadogatom a gyurujet, o hozzam se szol, max sertodve es akkor en most ettol el fogok alelni?? Megis mit var? Megis hogy mukodik ennek az agya???

Mondjuk ez jo kerdes. Masnap egyutt szalltunk le metrorol, szoval hazafele egy docogos diskuralasba fogtunk. Meg elozo nap kinn hagytam az asztalon egy papirt, hogy rendeltem almot (mert nagyon fogytan van, ergo o ne vegyen), erre mondja, hogy elmegy erte. De mondom nem kell, mert megrendeltem, kihozzak. De o elmegy erte, adjak penzt. De mondom ki van fizetve, hazhoz hozzak. De o elmegy erte. Mondom hiaba, mert hazhoz hozzak, mashonnan, nem a boltbol, es olyat is rendeltem (macskapisi szagmentesito), ami nincs a boltnak keszleten, csak online lehetett rendelni. Kemeny tiz perc volt, mig meggyoztem. Amugy eszrevette (ezen csodalkozom) hogy nem lepek a vonalakra, erre elkezdte mondani, hogy pont azt csinalom, amit o, es ralepett egy vonalra. Khm..

TV licence-tol jott papir, hogy otvenszer probaltak felvenni a kapcsolatot (hm, erdekes, en nem hallottam rola), sikertelenul. Na most bejelentettem szepen,  hogy nem tv-zunk, semmilyen modon, se direkt (tv keszulekkel), se online, se sehogy. 

Mindekozben egy falatot sem ettem a draga Opalnak koszonhetoen, a gyomrom fel is mondta a szolgalatot, fajt ahogy csak lehetett. Szabim elott meg ket napig a K1-es poziciot csinaltam, az ejjel-kelos-sutogetoset. Nagyon paraztam tole, mert kozben termekeket is valtottunk, de szerencsesen tuleltem.

Tescobol rendeltem kajat (ennek kesobb lesz jelentosege), foleg nem romlandot. Az egyetlen romlando dolog a csokis puding volt, de az majdnem egy honapig jo volt meg. Vegre el is kezdtem enni ugy 20 nappal az osztaly elhagyasa utan. Persze csokispudingot, de mindegy is, a lenyeg hogy ettem vegre. Mikor az allatkereskedesbol megjott a csomag, Simon lerohanta szo szerint, mintha karacsony lenne, eloszor is a tetejorol a bubis (nem sima bubis, ez oriasbubis volt) foliat bevitte maganak a kisszobaba (???), aztan elkezdte az almot behordani a szobaba. Kerdezem mit csinal, mert sose a szobaban taroltuk. Dohogva kiviszi a helyere (???), majd kiveszi a rendelesi papirt es viszi be. En meg: hova viszed? szuksegem van ra (lecsekkolni hogy minden megjott). O meg: minden rolad szol ugye? Ize.. mi van????? Na ez mar sok volt, elkezdtem kiabalni vele, hogy mi az isten baja van mar, de igazabol nem valaszolt, csak dohogott, kozben felhozta a TV Licence-t, hogy azt is fizetni kellene (ez hogy jon ide??), de mondtam neki, hogy megis miert fizetnenk, ha nem nezunk tevet? Es kulonben is mar bejelentettem, hogy nem nezunk tevet. Nade mi van, ha ellenorzik? Hat ellenorizzek, nem nezunk tevet. Nade te letoltesz filmeket. De az nem tevenezes!!!! Foleg az nem, ha magyar szinkronnal toltok le egy olyan sorozatreszt, amit nem is adnak tv-ben. De nem, nem fogta fel. Majd mielott elporzott, egy papiron megint elkerte a haziorvosom es a pszichiaterem nevet (amit mar megadtam), hogy mikor kapok fizut (amit mar megmondtam), es hogy hogyan dolgozom a kovetkezo ket hetben. Na ez meg mire kell? Remelem arra, hogy tudja mikor ne legyen itthon.

Amugy imad hangosan beszelni, foleg dohogni. Magaban. Mikor elmeletben en alszom, hallom ahogy a konyhaban beszelget. De nem telefonon. Es vendegunk se erkezett. Szerintem hamarosan befigyel majd neki egy muszajkabat, ha igy folytatja. Ja, a cetlijere valaszoltam egy masik cetlivel, de nem, nem azt rakta el. MINDENT atirt szorol-szora (azt is, hogy "de nem ertem ez mire kell") egy MASIK cetlire! Erted ezt? En nem. 

21-en kedden vegre megvolt a telefonos beszelgetes azzal a csokaval, aki majd eldonti, milyen beszelgetos terapia lesz jo nekem. De tanacstalan volt, kozolte, hogy a problemam tul komplex, de felveszi a kapcsolatot a dilidokimmal es egyutt majd kitalaljak.

Jordi meg felmondott szepen, megint kereshetunk uj embert. De probaltam nem stresszelni magam, ha mar szabin vagyok. Ja, aprilis 30-an jottem haza korhazbol. Akkor szoltam Simonnak, hogy ha a mosdot hasznaljuk a furdoben, akkor a kadban jon fel a viz, raadasul vmi fekete koszadekkal es iszonytato szaggal. Majus 22-en meg nem csinaltatta meg. Jellemzo. Mindig, mindent igy "csinal". Valamint azota se lattam/hallottam, hogy hasznalta volna a tust. Undorito!!!! Amugy mindig kikapcsolja az elektromos aljzat (ami a falban van, nemtom a nevet, abba dugjuk a keszulekeket) kapcsolojat takarekoskodasbol. DE menetrendszerint bealszik ejszaka teazas kozben es addig eg a lampa, amig en fel nem ebredek es le nem kapcsolom, vagy reggelig, mert nem ebredtem fel. Kovetkezetesseg az van!

Aztan elszakadt a cerna.

0 comments:

Post a Comment