Rss

Sunday 26 September 2010

HÁROM - A cím

Háhá, igen, meglett a cím, végre valahára, örültem ám, hogy legalább papíron van hova mennem, azt még nem tudom, hogy a szerdai nap hogy lesz. Vár-e valaki, vagy úgy kell az ablakon bemászni, vagy mittudomén, de szokásomtól eltérően valamiért nem izgulok ezen. Legrosszabb esetben irány D lakása, A ott lesz, D nyaral, nem zavarnánk sok vizet, persze ez csak vész esetén megoldás, de legalább van olyanom, hogy plan B :)

Amúgy itt leszek, a pontos címet nem adom meg, csak a csókosoknak, legyen annyi elég, hogy a Gillett Avenue lesz az otthonom egy ideig.


Az első dolog, ami szembetűnt, az az, hogy elég közel van a West Ham United FC, szóval majd igyekszem elkerülni a drukkerkocsmákat, ahogy lesz időm, meg is nézem a londoni focihulligánokról szóló filmet, amit direkt az út miatt vettem fel :) 

Ezután belőttem a londoni rendőrség honlapján a crime map-et, hogy tudjam mitől kell félni a környéken, és hogy őszinte legyek, nem nyugodtam meg. A Central Parktól északra levő terület, a parkkal együtt high besorolást kapott a következő témában: "violence against the person" és azon belül is a "most serious violence" alcímben (most serious violence = serious offences directed at a person, such as murder, actual bodily harm and grievous bodily harm.). Szóval ez annyira nem megnyugtató, de amúgy összességében átlagosnak számít a környék. 
Statisztika is van, az adatok az én barátaim, elég sok kattintás után rájöttem, hogy East Ham nem igazi városrész, mert Newham alá tartozik (Newham a borough), legalábbis a rendőrségi felosztás szerint, az utcám meg East Ham Central-ba (ami a ward), azon belül is két, csak számokkal ellátott régióba (sub-ward), egyik fele ide, másik oda, megosztom mindkettőt. Tehát az augusztusi bűnügyi statisztika a környéken:


Crimes in E01003525 (ez az utca északi fele)

Crime typeCrime countCrime rate
Total notifiable offences2516.97
Residential burglary10.68
Burglary other10.68
Theft of motor vehicle00.00
Theft from motor vehicle21.36
Robbery business00.00
Robbery personal10.68
Violence against the person74.75

Last three months trend

AreaJuneJulyAugust
E01003525192525
Crimes in E01003526 (ez az utca déli fele)


Crime typeCrime countCrime rate
Total notifiable offences127.89
Residential burglary10.66
Burglary other00.00
Theft of motor vehicle00.00
Theft from motor vehicle31.97
Robbery business00.00
Robbery personal00.00
Violence against the person10.66

Last three months trend

AreaJuneJulyAugust
E0100352612512

Annual crime count

Area2007/082008/092009/10
East Ham Central220821702464
És ami még érdekes lehet, ha már statisztikánál tartunk, adatok egész Londonról, szintén csak augusztusról (az MPS az a Metropolitan Police Service-t jelenti, vagyis ami alá tartozik - külön rendőrsége van Heathrow-nak és van még Royal Parks Police is).    
    Crimes in Metropolitan Police District
Crime typeCrime countCrime rate
Total notifiable offences677759.46
Residential burglary45210.63
Burglary other26930.38
Theft of motor vehicle22980.32
Theft from motor vehicle57330.80
Robbery business2010.03
Robbery personal22460.31
Violence against the person140181.96
Most serious violence7860.11
Anti-social behaviour438736.12

Last three months trend

AreaJuneJulyAugust
MPS720867340167775

Annual crime count

Area2007/082008/092009/10
MPS862866845036829392
A bűnügyi statisztikákat átnyálazva és a térképeket nézegetve arra a döntésre jutottam, hogy az East Ham metrómegállót kihagyom, és a Central Parktól délre sem fogok lebzselni :) A legközelebbi metrómegálló amúgy az Upton Park, és 1,5 km-re van, hát igen. A google amúgy tök jó, mert ha nem tudom, hogy milyen buszok járnak a közelben, akkor csak átváltok utcanézetbe, és meglesem a sarki megálló tábláját:
Mondjuk ugye fura lesz megszokni, hogy a másik irányből jön a buszovics, de menni fog ez is. A nokia oldaláról mindenesetre letöltöttem a tube map-et, minden földalatti vonal rajta van, még útvonalat is lehet vele tervezni, és mutatja a zónákat is. Sajnos buszra nem találtam ilyet, abból azért jóval több van, de azért ez is elég hasznos. A kis drága gps-emnek azért valszeg kinn nagyobb hasznát fogom venni, mint itthon :)


Ami még vicces volt, hogy rögtön megnéztem, milyen mozi van a közelben. Meg is örültem, mikor megláttam, hogy szuper közel van (a West Ham United Fc-től egy köpésre - ha nem én köpök) egy mozi, megtaláltam a honlapját is, aztán pofára estem, megdöbbentem, utána meg vinnyogtam a röhögéstől. Ez a Boleyn Cinema. Érdemes megnézni a movies fül alatt, hogy milyeneket adnak. Azt hiszem messzebb fogok moziba járni. Már azok után is nézelődtem. Még belövöm a közeli boltokat: Tesco, Asda, Sainsbury's és koffeinfüggőként a Starbucks, vészhelyzet esetére pedig a Meki jöhet jól még. 


Na hát igen, kapok egy címet, és fél napot eltökölök a környék feltérképezésével. Bár azt hiszem, ez annyira mégsem gázos, mégiscsak Londonról van szó :)

0 comments:

Post a Comment