Rss

Monday 20 September 2010

Miért pont London?

Először is, miért pont külföld? Erre a válasz nem túl egyszerű, ide inkább csak érzések vezettek. Volt egy időszakom 2005 környékén, amikor rettentő sokat utaztam Belgiumba, és imádtam az egészet, már akkor kisimult a kettyós idegrendszerem, amikor Ferihegyen vártam a két órás késést, egyszerűen semmi nem tudott már izgatni ott. Akárhányszor külföldön jártam, valahogy mindig sokkal nyugodtabb voltam, mintha itt valami zavarná az agyhullámaimat. Már régóta érzem, hogy ez a hely nem az én koordinátám, mindegy milyen városban vagyok (jó, persze, nem laktam az összes kisfaluban, tudom ám), valahogy nem érzem itthon magam. Mikor Belgiumban töltöttem hosszúhétvégéket, vagy akár D-nél dekkoltam múltkor egy hétig, sokkal inkább otthonomnak éreztem azokat a környezeteket. Egyszer már volt egy "nagy" menekülésem az országból, 3 hetes agyrehabon voltam Belgiumban, Spanyolországban, alig akartam hazajönni.

És bár rá lehet fogni, hogy persze hogy külföldön jól érzi magát az ember, mert olyankor általában nyaral, nekem nem erről szólt, ugyanis rühellek sok eszközzel utazni, Leuvenbe viszont repülő, vonat, vonat, gyalog, és a pesti közlekedést hozzá sem adtam, 12 óra volt, mire odaértem. Vagy épp nem szeretem a sok embert, a közösségi szállásokat, de nem érdekelt Brüsszel forgataga, vagy a sok idegen a konyhában (najó, az zavart, mikor aludni akartam, helyette vagy 50en tolongtak a szálláson, és időnként benyitottak a szobába, mert azt hitték, hogy szabad a kecó, de ez extrém helyzet). 
Tehát az alap idegbetegségem valahogy máshogy működik külföldön, sokkal nyugodtabb vagyok, és ez azért elég jó dolog :) 
Valamint rájöttem, hogy új életet kezdeni nem is olyan nagy dolog. Olvasgatom mások blogjait, akik már nem Magyarországon élnek, és persze vannak nehézségek, de csak élnek, csak megvannak, szóval ha másoknak sikerülhet, akkor nekem is :)

Következő szűkítési kör, hogy milyen nyelven tud/tanult a delikvens. Általános iskolában volt ugye 6 év angol (de régen volt!), meg 5 év orosz, középiskolában 4 év francia, és magamtól pedzegettem a spanyolt. Ezek közül csak az angol maradt meg napi szinten, mikor valamilyen technikai problémát a helpekből oldottam meg. Azóta persze már fejlődtem, egy Eurekát simán elnézek angolul, angol felirattal, szótározás nélkül, akár csak egy Bones-t (ide azért néha kell egy csontszótár:)

Harmadik szűkítési kör D volt, aki ugye kinn él pár éve, és magyaroknak segít szállásban és munkában, ergo a legjobb alap a kezdéshez, nem kell teljesen vadidegenben kapálózni. Na így lett ebből éppen London.

0 comments:

Post a Comment