Rss

Wednesday 18 April 2012

Husvet a kerteszklubban

Es igen! Talalt! Megint onkenteskedes! Mult penteken tortent, eddig nem volt kedvem irni, bocsi:)


Amikor ide elmentem, mar tudtam, hogy a Central Parkban minden penteken van egy szabadon meglatogathato kerteszklub. Nos, most onkenteseket vartak a husveti alkalomra. Sajnos a foszervezo elfelejtette megadni, hogy hova is kell menni, de szerencsere szemfules voltam, rakerestem a kerteszklubra es megtudtam, hogy a teniszpalyak kozeleben van a hely, es igy meg is talaltam rogton. Sara is jott, ovele mar talalkoztam a bogar szalloda epitesenel. Igazabol erdekes egy lany, kerteszkedni is feher hosszu salban jott, frissen pingalt kormokkel, aranyekszerekkel. De hat az o dolga, csak fura.


Mikor odaertem, Ola udvozolt, aki ha jol emlekszem lengyel. Jart Budapesten tobbszor is, es egy magyar kifejezest tud, azt hogy "nem ertem". Aztan kicsit sokkolt azzal a kerdessel, hogy ugye nem baj, ha gyerekekkel kell foglalkozni? Ooo, hat gyerekekrol szo sem volt, de ha nekik nem baj, akkor nekem sem. En tok furan vagyok a gyerekekkel. Nem tudok bungyurkezni, en anno sirogorcsot kaptam, ha nekem tundibundiztek, igy ez nincs a default skillek kozott. De altalaban a gyerekek nem utalnak, lehet pont emiatt. Na mindegy, kicsit ideges lettem ettol a dologtol, de ugy dontottem tulelem, mit nekem par gyerek!



Gyorsan kikeszitettuk a kezimunkahoz valo dolgokat, Ola megmutatta a helyet, talalkoztam Malakaval, o is onkenteskedik, es neki egy baratja bipolaris amugy. Amugy tok jo, hogy ha elmondom hogy ez a bajom, es nekem az onkenteskedes egyfajta terapia, nem jujoznak, hogy na ez idiota, agybeteg, de nem is sajnalnak, hanem el- es befogadjak az infot, es nem kezelnek maskeppen, max jobban odafigyelnek, es tobbszor megkerdezik, hogy jol erzem-e magam. Ennyi. Mindenfele belyegnyomogatas helyett emberkent vagyok kezelve az informacio atadasa utan is. Es ez kurva jo.

Na hamarosan megjottek az elso anyukak gyerekekkel. Fura, de egy apuka se jott, csak anyukak. Na meg gyerekek. Szerencsere egyik kolyok sem olyan volt, aki mindenhol mashol szeretett volna lenni, csak nem itt. Mindet erdekelte a kerteszkedes, figyeltek nagyon, csinaltak a kis dolgaikat, nem volt siras, uvoltozes, hazaakarokmennizes. Eloszor kaptak egy ilyen ujrahasznositott papirbol keszult mini viragcserepet, elmagyarazta nekik Ola, hogy ez idovel felbomlik a talajban, meg a bogarak, a kukacok, meg egyeb allatok a foldben megeszik, es majd eltunik szepen, azert ilyen kulonleges ez a cserep. Ezutan feldiszithettek mindenfele modon, be lehetett szinezni, vagy raragasztani dolgokat, szemet, tollat, halloweeni figurakat, vagy akar szivecsket, gyongyoket, de volt gyurma es csillampor is boven. 

Kettot csinalhattak, egyiket haza lehetett vinni. Ezek utan kaptak bele foldet, majd viragmagot. Amit nem vittek haza, azt betettek egy mini uveghazba az udvaron, jol meglocsoltak, es majd johetnek vissza, hogy megnezzek, hogyan no a viraguk, gondozhatjak is, meg majd eldontik, mit akarnak vele. En elegge bajban voltam a mar novekvo gyerekletszam miatt, igy en kinti munkat kaptam.

4 kis negyzetben fold volt a klub masik feleben, de meg nem voltak keszen. Malaka ott ramolta a foldet talicskaba, onnan meg az elkeritett reszekbe ontotte. Na kisgyerekek kaptak kis lapatot, kisvasvillat, es lehetett egyengetni a foldet, meg szepiteni, meg kiszedni belole az esetleges gazt. Sot, a nagyobb fiuk segithettek a lapatolasban is. Volt am muszklimutogatas, hogy ki kaphatja a felnott-lapatot! Miutan mind a negy keretet telepakoltuk, jottek a vetemenyeskertbe valo kis novenyek. Fuszernovenyek, zoldsegek kerultek ide: uborka, futobab, bazsalikom, tobbre nem emlekszem. Itt volt az az emberke is, aki a temetokerti melot felugyelte. Tok jo, hogy maris vannak ismeroseim :) 

Volt egy kis eloadas a novenyekrol, hogyan kell elultetni, ontozni, gondozni oket. Az egesz program celja amugy az, hogy itt megtanitjuk az embereknek, hogyan kell ezeket csinalni, es otthon aztan termeszthetnek maguknak zoldseget, es ehetik aztan a haztajit. Az itteni zoldsegek sorsat is rajuk bizzak, aki jon, az gondozhatja, de nem kotelezo, amikor meg szureteles van, haza lehet vinni a termest, ha akarjak. 

Az ido kozben nagyon jo lett. Meg reggel azon gondolkodtam, hogy tutibiztos hogy en el akarok menni? Nagyon logott az eso laba, de ugy kisutott a nap, hogy kerultek le a kabatok rendesen. En kozben eloalltam fotossa, csinaltam a kepeket Ola oromere, mert neki nem sok ideje volt erre, de valahogy hirdetni kell az iget, es a fotok sokat jelentenek. Eleg hamar elment az ido, eszrevetlenul elroppent. 
Meg segitettunk elpakolni, kozben beszelgettem Olaval. Kiderult, hogy az o anyukaja is bipolaris, szoval kozelrol ismeri a dolgot, es hogy akar egy nosegito klubot csinalni helyileg ide, a kerteszklub melle. Emailcimeket csereltunk, reszben a fotocsere miatt, meg azert is, hogy el tudjuk erni egymast, foleg o engem, mert barmikor szivesen lat minden esemenyen, nem csak azon, amit a newham-i onkentesek ismernek, hanem az osszesen, es el is kuldte szeptemberig a programot :)

Szoval szocializalodom, ismeretsegeket szerzek, es ez jo. Raadasul Ola az onkormanyzat alkalmazottja, sosem art az ilyen ismeros :))

0 comments:

Post a Comment