Rss

Tuesday 19 October 2010

Október 19: Egy kis Sherlock

Mivel iszonyatosan belezúgtam a legújabb, idei Sherlock sorozatba, szépen megkerestem a google maps-en, hogy hol is lehet az ottani Baker Street 221B. Ez nem volt túl nehéz, mivel egész Londonban csak egy Speedy Sandwich Bar van :) Ezután szépen megterveztem az útvonalat, mert ha Sherlock, akkor az igazi Baker Street-et is látni kell, a 221B alatt pedig múzeum van, szóval azt is. Gerivel megbeszéltük, hogy velem tart, sétálunk egy nagyot, ami relatív, mivel a gugli szerint ez 4 km, szóval nem egy nagy ügy.


Meló után szedtük is a lábunkat, a North Gower Street felé érintettük a Tavistock Square-t is, és itt megtudtam végre, hogy mi az a 7/7, amit elég sűrűn emlegetnek az ingyenes újságokban (máshoz nem jutok). Kicsit elborzadtam, hiszen 2005. július 7-én négy öngyilkos al-Qaeda merénylő négy bombát rombatott Londonban, hármat ebből a földalatti vonalakon, és egyet pedig a tér közelében egy buszon. 56 ember halt meg a merénylőkkel együtt és közel hétszázan sebesültek meg. Hallottam én erről, de nem tudtam, hogy itt ezt nevezik 7/7-nek. Mindig tanul az ember valami újat :/
A szél amúgy rendesen fújt, még jó, hogy sok apró volt nálam, így megúsztam az elrepülést. Se köpenyem ugye, a bugyimat is a nadrágon belül hordom, és még csak egy óriási S sincs a mellkasomon, tehát semmilyen jogalapom nem volt a repdesésre.

Sherlock filmbéli házát könnyű volt megtalálni, sajnos nem igazán nézett ki jól, hogy a mellette lévő szendvicsest épp tatarozzák, vagy mit csinálnak. 

Mivel a képek eltüntek, ezért most csak google view-t kaptok.
Innen aztán elbandukoltunk az igazi Baker Streetre, meglesni a múzeumot, ahova felnőtteknek 6 font a belépő. Ahogy bementünk, hatalmas emléktárgy árusításba ütköztünk, itt lehetett megvenni a belépőt is, de előbb körbenéztünk. Volt ott minden, póló, kulcstartó, londoni telefonfülke, miegymás, mindenféle olyan dolog, amitől én kiütést kapok, de találtunk sok-sok könyvet is. Egy Sherlock pólót 22 fontért adtak, míg egy könyvet, amiben Sherlock Holmes összes története volt olvasható, gyönyörű borításban, minőségi lapokon (szép nagy kötet volt), az itt csak 20 fontot ért.
Nem kellett sok aztán, hogy beleszerelmesedjek egy könyvbe, ami a Hasfelmetszőről szólt, és potom 15 fontért osztogatták, így megvettem, és lemondtam a múzeumlátogatásról. De ez a könyv! Az eredeti levelek, rendőrségi jelentések, dokumentumok „pontos másolatai” vannak benne mellékletként, fényképek, minden, szóval azonnal akartam! Hiába, beteg elmék ha találkoznak. A könyvről a végén lesznek még képek (vagy nem).


Ezután még sétálgattunk a Baker Streeten, hátha belefutunk valami igazán Holmes-osba, de az üzletek dekorációin kívül nem sok semmit találtunk (akkor még nem tudtam, hogy a közelben van egy Sherlock szobor, valahogy kihagytuk). A metróállomáshoz közel volt egy Pizza Hut, én meg dőzsölni akartam, kirúgni a hámból, szóval betértünk. Ebben az étteremben nem volt olyan wc-világítás, mint amivel Pesten találkoztam, teljesen hangulatos volt, az étlap szerint az üdítőnket korlátlanul tölthettük (volna) újra (ha kipróbáltuk volna).

Szóval eredményes egy nap volt, láttam a képzeletbeli Sherlock házát, meg a filmbélit is, ettem fincsi pizzát, az idő szuper volt, mert szeretem a szelet, csak a lábam fájdogált, de megérte!

Amúgy szerintem kitalált személy körül ekkora kultusz szerintem nincs is még egy. Oké, filmek körül van, lásd Star Wars, Star Trek vagy a Gyűrűk Ura, de azt hiszem Frodónak nincs szobra sehol, és Kirk kapitányról sem neveztek el valószínűleg egyetlen űrhajós kurzust sem :)
(Bár nem tudhatom, szóval ha valaki megtud valamit ezekről, ha léteznének, feltétlen szóljon!)


Itt képek voltak a könyv mellékleteiről, ami miatt megvettem, de valamiért eltűnt innen, és már nekem sincs meg külön, emiatt meg nem fogok megint fényképezni. A lényeg, hogy még a Jack által küldött képeslapról is volt élethű másolat, meg a rendőrségi jelentésekről, stb. 





(Ezt a posztot 2011.02.14-én pótoltam, mert lusta dög vagyok!)

0 comments:

Post a Comment